بروزترین مطالب روز دنیا

جواب تمام سوالاتت رو اینجا میگیری ! :)

بروزترین مطالب روز دنیا

جواب تمام سوالاتت رو اینجا میگیری ! :)

نکات طلایی تغذیه سالم برای کودکان

نکات طلایی تغذیه سالم برای کودکان


خانواده‌ها و کودکان اغلب برنامه‌های شلوغی دارند. این مشکلات خوردن وعده‌های غذایی خانگی را دشوار می‌کند. بسیاری از رژیم‌های غذایی کودکان شامل موارد ناسالمی است که روی سلامت کودک اثر منفی می‌گذارد. برخی از این مشکلات تغذیه‌ای ناسالم می‌تواند تا بزرگسالی ادامه پیدا کند و حتی به بیماری‌های مادام‌العمر تبدیل شود.

فواید تغذیه سالم برای کودکان چیست؟

  • غذای سالم انرژی کودک را تثبیت می‌کند.
  • ذهن او را بهبود می‌بخشد.
  • خلق و خوی آن‌ها را متعادل می‌کند.
  • موجب حفظ وزن و در نتیجه سلامت می‌شود.
  • از افسردگی، اضطراب جلوگیری می‌کند و موارد مربوط به بهداشت روان را کنترل می‌کند.

اگر از کودکی یاد بگیریم که چگونه غذا بخوریم، عادات غذایی سالم احتمالا در وجود ما باقی خواهد ماند. به همین علت است که اهمیت دارد شما به فرزند خود عادت‌های خوب غذایی را آموزش دهید و با این الگو همراهشان کنید.

با صبحانه شروع کنید

خوردن یک صبحانه متعادل با پروتئین راهی عالی برای کودکان در تربیت غذایی است. پروتئین به ما کمک می‌کند که زمان بیشتری سیر باشیم. در نوجوانان حتی این نوع صبحانه به کاهش وزن آن‌ها کمک می‌کند.

آکاس

چند پیشنهاد ساده برای صبحانه کودکان
ساندویچ تخم مرغ روی نان سبوس‌دار
ماست یونانی
کره بادام‌زمینی روی نان تست غلات کامل
تخم مرغ آب‌پز، نان تست و یک سیب

زمان صرف غذا را در اولویت قرار دهید

نشستن یک خانواده دور میز غذا از مهم‌ترین قسمت‌های ایجاد عادات غذایی سالم است. زمان صرف غذا به کودکان اجازه دهید راحت باشند. این روش به شما کمک می‌کند تا به فرزند خود احساس امنیت ببخشید. در مورد مسائل روزمره حرف بزنید و با یکدیگر ارتباط برقرار کنید. کودکان پس از یک سن ۷ سالگی بیشتر وقت خود را با دوستان خود می‌گذارنند. برای ترغیب عادات غذایی در این زمان بهتر است غذاهای سالمی را برای او تهیه کنید. در مورد اندام خود با کلمات منفی صحبت نکنید زیرا کودک شما نیز همین نگرش را اتخاذ می‌کند.

بچه‌ها را درگیر کنید

از فرزندان خود بخواهید در خرید مواد غذایی و انتخاب مواد غذایی به شما کمک کنند. به آن‌ها بیاموزید که چگونه روی برچسب خوراکی‌ها را بخوانند تا از انتخابی که می‌کنند آگاه باشند.

روش سرگرم کننده دیگر برای کودکان کاشتن مواد غذایی است. اگر حیاط، بالکن یا تراس دارید سبزیجان، میوه‌ها و گیاهانی را بکارید. این روند درس‌های ارزشمندی را به کودکان می‌آموزد.


در این زمینه بیشتر بخوانید:

پروتکل‌های جهانی کرونا برای دانش‌آموزان چیست؟

۱۰ نکته اساسی در سفر با کودکان


قند را محدود کنید

شکر به طور طبیعی در بسیاری از خوراکی‌ها وجود دارد. این مواد غذایی شامل میوه‌ها، سبزیجات، غلات و محصولات لبنی است. ما تمام قند مورد نیاز خود را از این غذاها دریافت می‌کنیم. در بسیاری از غذاها قندهای اضافی قرار دارد که می‌تواند موجب بیش‌فعالی، اختلالات خلقی، چاقی و دیابت نوع دو شود.

شکر اغلب به غذاهایی اضافه می‌شود که فکر نمی‌کنیم در آن قند وجود داشته باشد. این موارد شامل نان، سوپ کنسرو شده یا سبزیجات کنسروی، انواع سس‌ها، وعده‌های غذایی منجمد و فست فود است. برای سلامت کودکان خود باید از این غذاها اجتناب کنیم.

در مورد چربی‌ باهوش باشید

چربی‌های سالم قسمت مهمی از رژیم غذایی ما هستند. آن‌ها به ما کمک می‌کنند سیر شویم و به مغز ما کمک می‌کنند که حافظه خود را بهبود بخشد. بنابراین مطمئن شوید کودک شما از چربی‌های مناسب استفاده می‌کند.

چربی‌های سالم اشباع‌نشده عبارت هستند از روغن زیتون، آووکادو، آجیل، دانه‌ها، بذرکتان، گردو، اسیدهای چرب امگا۳ موجود در ماهی قزل‌آلا و ساردین.

میوه‌ها و سبزیجات را جذاب‌تر کنید

اولین قدم برای جذاب شدن میوه‌ها و سبزیجات، خلاص شدن از میان وعده‌های شیرین، شور و ناسالم است. اگر در خانه چیپس و پفک وجود نداشته باشد، کودک شما می‌آموزد که از هویج یا حمص لذت بیشتری ببرد.

جهت یادگیری نکات طلایی تغذیه سالم برای کودکان اینجا کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد