روابط عمومی آنلاین (Digital PR) یک تاکتیک حرفهای مورد استفاده توسط برندها برای افزایش حضور آنلاین آنها از طریق ایجاد روابط با نویسندگان محتوای کلیدی و روزنامه نگاران آنلاین است تا موفقیت مطبوعاتی، یا نقلقول با کیفیت بالا را به دست آورند. روابط عمومی دیجیتال ، زمانی که به درستی انجام شود، دسترسی و دیده شدن یک برند را افزایش داده و به نوبه خود تاثیرات مثبتی نیز بر روند عملکرد سئو (SEO) و افزایش ترافیک ارجاعی به وبسایت خواهد داشت.
به طور کلی روابط عمومی دیجیتال اعتماد و اعتبار، نرخهای تبدیل و ارزش وجودی یک کسبوکار را افزایش میدهد. به دلیل اهمیت این موضوع برای آشنایی هر چه بیشتر با این مفهوم در این مطلب ما را همراهی کنید.
ظهور شبکههای اجتماعی و انواع سایتهای مختلف این شرایط را فراهم کرده است که بتوانید ارتباط نزدیک و در نتیجه تعامل بهتری با مخاطبان و مشتریان خود داشته و برنامهها و کمپینهای روابط عمومی دیجیتال را پیادهسازی کنید. به وسیله روابط عمومی آنلاین شما بهراحتی میتوانید با اطلاعیههای به موقع خود بحرانها را مدیریت کنید، از رسانههای پرمخاطب برای گسترش روابط خود با مشتریان و یا برندسازی استفاده کنید و از طریق شبکههای اجتماعی پاسخگوی مشکلات و نظرات مخاطبان باشید.
بهتر است این نکته را نیز بدانید که دیجیتال مارکتینگ دقیقا نقطهی عطفی برای فعالیتهای روابط عمومی آنلاین میباشد. به همین منظور در ابتدا تعریفی اجتمالی بر بازاریابی دیجیتال خواهیم داشت و بعد از آن به بیان اهمیت و ضرورت روابط عمومی دیجیتال میپردازیم.
بازاریابی دیجیتال عبارت است از بازاریابی تعاملی محصولات یا خدمات با استفاده از فنآوریهای دیجیتالی برای رسیدن به بینندگان، تبدیل آنها به مشتریان، و نهایتا حفظ آنها. در این روش همچنین مشتری میتواند در مورد نیاز خود پرسوجو کرده و یا پیشنهادهای خود را در مورد محصولات و خدمات تجاری به وضوح مطرح کند.
هر چند در روابط عمومی دیجیتال با کمک ابزارهای موجود و تحلیل و گزارشگیری دقیق از اینکه چقدر ترافیک ارجاعی از فعالیتهای دیجیتال به دست آمدهاست و یا با تجزیه و تحلیل و ردیابی این که چگونه صفحات فرود وبسایت برای کلمات کلیدی مورد هدف قرار میگیرند دستیابی به موفقیت استراتژیک دور از دسترس نمیباشد. با این حال اهمیت موضوع به همینجا ختم نمیشود.
با توجه به اینکه رسانهها و ابزارهای مختلف، امکان انتقال سریع فرمتهای مخلف پیام دیجیتال را فراهم میسازند، بنابراین ایجاد ارتباط بین مخاطبان و مشتریان، یکی از مزایای روابط عمومی دیجیتال ایجاد تعامل بهتر و موثرتر با مخاطبان است. به طوری که با استفاه از روابط عمومی دیجیتال به راحتی میتوانید بر روی انتشار تبلیغات خود از طریق افراد یا شرکتهایی که در فضای مجازی و البته در زمینه کاری شما فعالیت میکنند، حساب کنید.
بعد از به کار بستن تاکتیکهای موجود در روابط عمومی دیجیتال قطعا فعالیتهای شما در زمینهی تبلیغ و بازاریابی بیشتر شده و نهایتا ارتباط مستمری با مشتریان خود خواهید داشت. با کمک روابط عمومی آنلاین قادر هستید تا با مشکلات و بحرانهای پیش آمده به راحتی روبرو شده و با تمرکز بیشتر آنها را مدیریت کنید، چرا که تنها در این صورت است که اعتبار برندتان خدشهدار نخواهد شد.
یکی از مهمترین مزایای روابط عمومی آنلاین برندسازی قوی و افزایش ترافیک وبسایت با استفاده از بکلینک و به اشتراکگذاری محتوای شما در رسانههای مختلف است.
اساسا روابط عمومی دیجیتال اعتقاد دارد طیفهای مختلفی از مخاطبان وجود دارند که سلیقهها و خواستههای متفاوتی از هم دارند و قرار است همهی آنها را بشناسد، زبانشان را یاد بگیرد و برای رسیدن به این هدف از قابلیتهای تکنولوژیهای جدید مثل ایمیل، وبسایت، رسانههای اجتماعی و… استفاده میکند.
روابط عمومی آنلاین در واقع قرار است بهطور دائمی و تمام وقت در اختیار مخاطبان باشد و پاسخ پرسشها و ابهامات آنها را بدهد، آن هم در سریعترین زمان ممکن و قبل از این که مخاطب از دریافت پاسخ ناامید شود.
به طور کلی روابط عمومی سنتی به آن دسته فعالیتهایی اطلاق میشود که از طریق ایجاد ارتباط با روزنامهنگاران توسط راههای سنتی ارتباطی مانند تلفن و یا دعوت ایشان بر سر میز شام سعی بر این دارند که مشتریان هدف خود را از طریق انتشارات سنتی به دست آورند.
روابط عمومی سنتی بیشتر بر انتشارات کاغذی، تلویزیون و یا رادیو تاکید دارد. اما همان طور که میدانید بازار رسانههای چاپی دیگر مانند گذشته گرم نیست. امروزه تقریبا تمامی کسبوکارها به صورت آنلاین در صحنه ظاهر میشوند و بدین ترتیب رسانههای آنلاین با سرعت بالایی در حال گرفتن جایگاه انتشارات چاپی و حتی تبلیغات تلویزیونی نیز هستند.
با رشد بازاریابی آنلاین نیز تمرکز بیشتر کسبوکارها از روابط عمومی سنتی به سمت روابط عمومی دیجیتال تغییر یافته است. به بیان دیگر روابط عمومی دیجیتال شکل تکامل یافتهای از روابط عمومی سنتی است. روابط عمومی دیجیتال به جای استفاده از انتشارات چاپی، بر انتشار آنلاین و آگاهی از برند تمرکز دارد. این نوع از فعالیت در واقع شامل نشر مقالات و اخبار آنلاین، همکاری با بلاگرها و افراد تاثیرگذار برای نشان دادن ویژگیهای محصولات و دریافت بازخوردها، محتوانویسی و بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing) جهت معرفی موثر و برندسازی از طریق بازدیدهای انلاین مخاطبین هدف است.
به جرات میتوان گفت که بدون روابط عمومی دیجیتال هیچ کمپین سئوی سایتی موفقیتآمیز نخواهد بود و نمیتواند وبسایت را به جایگاه نخست صفحه اول گوگل برساند. در حقیقت روابط عمومی دیجیتال بخشی از فعالیتهای اصلی سئوی خارجی سایت است که بدون آن نمیتوان در فضای آنلاین به موفقیتهای تجاری دست یافت.
روابطعمومی طی پانزده سال گذشته به طور چشمگیری تغییر کردهاست. به طوری که بازاریابی آنلاین یا همان دیجیتال مارکتینگ در حال تبدیل شدن به بخش مهمی از توسعهی کسبوکارهای مختلف است. استفاده از رسانههای آنلاین در ارتباطات نیز در حال افزایش است.
با این تفاصیل این یک حقیقت است که روابط عمومی دیجیتال باید به عنوان بخش اعظم یک استراتژی بازاریابی آنلاین در نظر گرفته شود، و این در حالی است که روابط عمومی سنتی اینطور نیست.
روابط عمومی آنلاین نیز مانند سایر عناصر برنامهی، بازاریابی دارای مزایا و همچنین معایبی است، که در بخش بعدی به بیان آنها خواهیم پرداخت.
مزیتهای روابط عمومی آنلاین
مزیتهای روابط عمومی آنلاین (Online PR) شامل موارد زیر میباشد:
از آنجا که فعالیتهای روابط عمومی آنلاین ازدید عموم به مانند یک فعالیت تبلیغلتی در نظر گرفته نمیشوند، و مردم به طور مستقیم یا غیر مستقیم برای آن پول پرداخت نمیکنند. بنابراین از اعتبار بالایی برخوردار است.
در هر دو شرایط مطلق و نسبی، هزینه روابط عمومی آنلاین (Online PR) بسیار پایین است، به خصوص هنگامی که نتایج احتمالی نیز در نظر گرفته شده باشد. در حالی که یک شرکت میتواند آژانسهای تبلیغاتی مختلفی را استخدام کند و هزینههای بالایی را نیز صرف آنها کند.
از آنجا که به طور معمول روابط عمومی آنلاین به عنوان مجموعهای دقیق از آیتمهای خبری تلقی میشود، بنابراین پیامهای آن به میزان آگهیهای تبلیغاتی در معرض درهم ریختگی و بطلان قرار نمیگیرند.
برای مثال: در روابط عمومی دیجیتال معرفی یک محصول جدید در واقع به عنوان یک مورد خبری جدید تلقی شده و به احتمال فراوان مورد توجه مخاطبین قرار خواهد گرفت.
از آنجا که برخی محصولات تنها از بخشهای کوچکی از بازار درخواست کننده دارند، بنابراین استفاده از تکنیکهای تبلیغات سنتی برای رسیدن به آنها امکانپذیر نیست. و همچنین زمانی که یک شرکت توانایی مالی مناسب برای مشارکت در هزینههای تبلیغاتی بالا را دارا نباشد.، بهترین راه برای ارتباط با این گروههای خاص از مخاطبین روابط عمومی آنلاین است.
روابط عمومی دیجیتال به این دلیل کارآمد است که به ساخت و توسعهی تصویر ذهنی مثبت و موثر مخاطبین از یک کسبوکار خاص کمک میکند، و به این ترتیب زمینههای برندساری را برای آنها فراهم مینماید.
شاید یکی از عمده معایب روابط عمومی دیجیتال پتانسیل پایین در فرآیندهای ارتباطی باشد. این درست است که پیامهای خبری روابط عمومی دیجیتال میتواند از میان درهمریختگی آگهیهای بازرگانی به راحتی عبور کند، ولی در عین حال ممکن است گیرندهی خبر ارتباط موثری با منبع خبر ایجاد نکرده و بدین ترتیب تلاشهای بسیاری از شرکتها بیثمر بماند.
فعالیتهای روابط عمومی دیجیتال نیز ممکن است از طریق سوء مدیریت و عدم هماهنگی با بخش بازاریابی به صورت، ناقص انجام پذیرد. از آنجا که کلید اصلی و لازمهی یک روابط عمومی دیجیتال موثر، ایجاد یک برنامهی خوب، شایسته و دارای مدیریت استراتژیک صحیح است، برای تعیین اثربخشی تلاشهای روابط عمومی آنلاین، آنالیز و اندازهگیری نتایج این فعالیتها در بازههای زمانی خاص امری ضروری میباشد.
شما نیز اگر یک آژانس روابط عمومی آنلاین را در مجموعهی خود استخدام کنید، کسبوکار شما میتواند توجه رسانههای بیشتری را به خود جلب کند. چرا که آژانسهای روابط عمومی آنلاین به طور تخصصی بر این امر واقف هستند که چه کاری را در چه زمانی و به چه منظوری انجام میدهند، ضمن اینکه آنها قادر هستند تا در زمینهی ساخت اخبار از جنس دیجیتال وارد عمل شده و جایگاه کسبوکار شما را در دنیای آنلاین حفظ کنند. آنها راه رسیدن به منابع بزرگ خبری را در دنیای دیجیتال بارهها و بارها پشت سر گذاشتهاند و بر تکنیکهای اثربخش این حیطه کاملا واقف هستند.
آژانسهای روابط عمومی آنلاین عموما دارای یکسری از اهداف مشترک هستند:
آنها تحت هیچ شرایطی برای تبلیغات خبری پول پرداخت نمیکنند و گزارشنویسی کار آنها نیست، ایستگاههای تبلیغاتی خاص را به منظور فروش محصولات بیشتری از شرکت شما بر پا نمیکنند.
برای خرید رپورتاژ آگهی به سایت تریبون مراجعه کنید.
اگر آدرس صفحهای در سایت را به URL دیگری تغییر میدهید، به عنوان اولین قدم و مهمترین کار باید مطمئن شوید که کاربران به صفحه جدید دسترسی دارند. یعنی زمانی که آدرس قبلی را وارد میکنند، به URL جدید هدایت شوند. به این عملیات در دنیای وب، ریدایرکت ۳۰۱ میگوییم.
در این مطلب علاوه بر توضیح درباره ریدایرکت ۳۰۱ و اینکه چه زمانی باید از آن استفاده کنید، روشهای انجام آن در پلتفرم وردپرس را نیز معرفی میکنیم. همچنین تفاوت بین ریدایرکت ۳۰۱ و ۳۰۲ را خواهیم گفت. پس با تریبون همراه باشید.
۳۰۱ کد وضعیتی است که سرور به مرورگر شما میفرستد. کدهای زیادی وجود دارد که ممکن است بعضی از آنها را دیده باشید ( مثلاً کد ۴۰۴ خطای not found است، یا کد ۴۰۳ که دسترسی غیر مجاز و کد ۵۰۰ ارور سمت سرور). زمانی که یک صفحه سایت را باز میکنید و سرور هم وضعیت را نرمال اعلام میکند، کد برگشتی برای آن صفحه ۲۰۰ یعنی بدون مشکل خواهد بود.
زمانی که محتوای موجود در یک URL را به آدرس دیگری منتقل میکنید، کاربرانی که میخواهند صفحه قبلی را ببینند، خطای ۴۰۴ دریافت میکنند. ریدایرکت ۳۰۱ از این مساله جلوگیری میکند.
برای بهبود تجربه کاربری باید تمام آدرسهای قدیمی را به آدرسهای جدید ریدایرکت کنید تا کاربر در برخورد با سایت شما، با خطا رو به رو نشود.
با قرار دادن ریدایرکت ۳۰۱، سرور وضعیت را “انتقال دائمی” در نظر میگیرد و کاربران را به لوکیشن جدید منتقل میکند. این انتقال آنقدر سریع اتفاق میافتد که معمولاً کسی متوجه آن نمیشود. شما آدرس را میزنید و محتوای مورد نظر خود را میبینید. به همین سادگی. البته افزونههایی وجود دارند که هر زمانی ریدایرکت شدید به شما اطلاع میدهند. مانند افزونه ayima redirect path.
جواب منفی است. ریدایرکت ۳۰۱ نقش کلیدی دیگری نیز بازی میکند. زمانی که در ازای فراخوانی یک صفحه از سایت آدرس ۴۰۴ برگشت داده میشود، موتورهای جستجو آن را از ایندکس خارج میکنند و رتبه این صفحه در رنکینگ صفحه نتایج گوگل از بین خواهد رفت. برای حل این مشکل میبایست به گوگل یا سایر موتورهای جستجو نشان بدهید که تنها آدرس این صفحه است که تغییر کرده نه اینکه محتوای آن از بین رفته باشد.
در واقع ریدایرکت ۳۰۱ به موتورهای جستجو اعلام میکند که محتوایی که به دنبال آن هستید همچنان روی سایت وجود دارد. فقط از این آدرس به یک URL جدید منتقل شده است. با این اعلام، گوگل همچنان ایندکس و امتیاز این صفحه را حفظ میکند و مشکلی برای سئو سایت به وجود نخواهد آمد.
پروسه انجام این کار بسته به CMSی که استفاده میکنید متفاوت خواهد بود. اما از آنجایی که وردپرس سالهاست در صدر لیست محبوبترین پلتفرم های مدیریت محتوای دنیا قرار دارد، ما در این مقاله درباره روشهای ریدایرکت ۳۰۱ در وردپرس توضیح میدهیم. اگر سایت خود را با CMS راه اندازی نکردهاید، باید از یک developer یا توسعهدهنده وب کمک بخواهید.
درباره وبسایتهایی که با وردپرس ایجاد شدهاند هم باید توجه داشته باشید که بسته به قالب و نسخهای که روی سایت نصب است، ممکن است مراحل و گزینهها اندکی با هم متفاوت باشند. ما در این قسمت دو روش رایج برای این کار را با هم بررسی میکنیم.
بهترین راه برای ریدایرکت کردن از نظر سرعت و مسائل فنی این است که از طریق خود سرور این کار را انجام دهید. چون خود وردپرس هم این امکان را به شما نمیدهد و برای اینکار بایستی پلاگین نصب کنید. زمانی که میخواهید ریدایرکت ۳۰۱ را از طریق خود سرور انجام دهید، بسته به نرم افزاری که روی سرورتان نصب است باید مسیر متفاوتی را بروید.
معمولاً سرویس دهندگان از آپاچی، nginx یا IIS استفاده میکنند. اما به هرحال هرکدام شیوه خود را دارند. اگر نمیدانید که چطور از طریق خود سرور ریدایرکت را انجام دهید، پیشنهاد میکنیم این کار را به یک متخصص بسپارید. چون سر و کله زدن با تنظیمات آن ممکن است چیزی در عملکرد سرور را تحت تاثیر قرار دهد.
روش دیگر این است که از طریق پلاگینهای وردپرس این کار را انجام دهید. خصوصاً اگر نمیدانید که چطور از طریق سرور ریدایرکت کنید، استفاده از خود وردپرس گزینه مطمئن تری است. گرچه این روش بهینهترین متد نیست و ممکن است نصب کردن افزونه روی سایت، سرعت را پایین بیاورد.
در پنل مدیریت وردپرس سایت خود به سراغ گزینه افزونهها بروید و با تایپ کردن redirect یکی از پلاگینهای به روز و امتحان شده با نسخه وردپرس خود را دانلود و نصب کنید. کار کردن با این افزونهها کار چندان سختی نیست. کافیست آدرس URL قبلی را وارد کنید و آدرس جدید را هم بدهید تا خود افزونه ریدایرکت ۳۰۱ را انجام دهد.
https://www.triboon.net/blog/1926/ریدایرکت-۳۰۱/
در اکثر اوقات از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده میکنید. مگر چند حالت خاص که در لیست زیر آوردهایم:
بعد از توضیح اولیه شرایطی که ممکن است ریدایرکت ۳۰۱ به کارتان بیاید، میخواهیم چند مورد رایج را بیشتر توضیح دهیم.
1. تغییر آدرس URL
ممکن است URL اصلی شما به هر دلیلی خوب بهینه نشده باشد یا بخواهید ساختار پوشهبندی سایت خود را دوباره مرتب کنید. در این شرایط است که نیاز دارید آدرس URL خود را ریدایرکت کنید.
2. دوباره ساختن بخشی از محتوا
گاهی پیش میآید که بخواهید یکی از محتواهای قدیمی خود را در صفحهای جدید از نو بسازید. یا مثلاً از یک قالب دیگر برای صفحه استفاده کنید. در این شرایط باید مطمئن شوید که آدرس قدیمی به این صفحه جدید ریدایرکت میشود. بعد از اینکه مطمئن شدید ریدایرکت ۳۰۱ به درستی انجام میشود، صفحه قبلی خود را از انتشار خارج کنید و آرشیو نمایید.
3. تجمیع کردن چند تکه محتوا
فرض کنید که محتواهای پراکنده زیادی درباره یک کلمه کلیدی در سایتتان وجود دارد. که حالا میخواهید همه را در یک صفحه و با یک سئوی قوی یکی کنید. اینجاست که باید به موتورهای جستجو اعلام کنید که تمامی آن صفحات قبلی باید به یک صفحه جدید منتقل شوند.
بعد از اینکه صفحه جدید خود را ساختید، از هر کدام صفحات قدیمی یک ریدایرکت ۳۰۱ به URL صفحه جدید بزنید.
4. انتقال محتوا از یک دامنه به دامنهای دیگر
اگر میخواهید سایت خود را از یک دامنه به دامنهی دیگری منتقل کنید، بسیار مهم است که از صفحه قبلی ریدایرکت به صفحه جدید بدهید. اگر فقط دامنه را تغییر دادهاید که فقط یک ریدایرکت نیاز است و آن هم چیز پیچیدهای نیست. اما اگر در ساختار پوشه بندیها هم تغییری ایجاد شده، میبایست با دقت تمام آنها را ریدایرکت کنید.
اگر قرار است تک به تک صفحات سایت را به آدرسهای جدید منتقل کنید، پیشنهاد میکنیم یک نقشه ریدایرکت بسازید که در آن تمام صفحات با دامنههای قدیمی به آدرسهای جدید منتقل شوند. و این کار را در چند مرحله انجام دهید. یعنی اول صفحات اصلی سایت و بعد تک به تک صفحات دیگر.
در مرحله اول، باید ریدایرکت ۳۰۱ را برای تمام صفحات روی سایت جدید بزنید. همچنین برای تمام صفحات دیگر یک ریدایرکت ۳۰۲ بسازید به صفحه اصلی سایت. اگر یادتان باشد گفتیم که کد ۳۰۲ به موتورهای جستجو میگوید که این انتقال آدرس موقتی است. تا بعد در مراحل بعدی بتوانید تک به تک تمام آنها را به آدرسهای درست و جدید خود ریدایرکت کنید.
حالا که اهمیت ریدایرکت ۳۰۱ را متوجه شدهاید برویم به سراغ کارهایی که ممکن است انجام ندهید و روی سئو سایت تاثیر منفی بگذارید.
1. ساختن یک ریدایرکت ۳۰۲ بین دو ورژن مختلف دامنه
فراموش نکنید که آدرس https سایت شما یک URL متفاوت از دامنه اصلی به حساب میآید. پس مطمئن شوید که از هرکدام از حالتهای مختلف دامنه خود به آدرس جدید ریدایرکت کردهاید.
2. ساختن ریدایرکت ۳۰۱ بعد از ایجاد یک صفحه جدید
فرض کنید یک برند اسباب بازی، سالها روی یک دامنه فعالیت کرده و دامین آتوریتی یا اعتبار دامنه برای آن کسب کرده است. حالا به هر دلیلی تصمیم میگیرد آدرس سایت خود را تغییر دهد. اگر فراموش کند که آدرس قبلی سایت را به دامنه جدید ریدایرکت کند، همه چیز از بین میرود. تمام سئو و اعتباری که طی این سالها به دست آمده است.
3. استفاده از ریدایرکت ۳۰۲ در حین جابه جایی محتوا
فقط در حالتی که جا به جایی محتوا موقتی است و به خاطر به روز رسانی بخشهایی از سایت انجام میشود، میتوانید از ریدایرکت ۳۰۲ استفاده کنید. در غیر این صورت ۳۰۱ را انجام دهید که ارزش لینکهای داخلی و رنکینگ جستجوی که در صفحه ایجاد شده است از بین نرود.
4. ایجاد ریدایرکت برای لینکهای قدیمی
اگر از لینکهای داخلی قدیمی سایت ریدایرکت نسازید، تجربه کاربری بدی ایجاد میکنید. مثلاً دکمهای که به صفحه بلاگ یا صفحه اصلی سایت قبلی لینک شده است. پس حواستان به لینکهای داخلی هم باشد.
5. ریدایرکت صفحهای با محتوا و مقصود متفاوت از صفحه مقصد
توجه داشته باشید که در حین این ریدایرکت کردنها، صفحهای را به یک محتوای کاملاً متفاوت از صفحه قبل منتقل نکنید. در این شرایط کاربری برای یک کلمه کلیدی روی لینک شما در صفحه نتایج جستجو کلیک میکند و بعد به صفحهای با محتوای کاملاً متفاوت منتقل میشود. تصور کنید تجربه کاربری و امتیازهای منفیای که به خاطر این اشتباه به دست میآورید چقدر زیاد خواهد بود.
در ابتدای این مطلب گفتیم که انواع مختلفی از ریدایرکت وجود دارد که هر کد، وضعیتی را نشان میدهد. به عنوان آخرین بخش این مقاله، انواع ریدایرکتها را معرفی میکنیم.
1. ۳۰۲- موقتاً منتقل شده
این دستور تقریباً مشابه ریدایرکت ۳۰۱ است. با این تفاوت که ما در هنگام استفاده از آن میدانیم که جا به جایی یا تغییر آدرس موقتی است. برای کاربر البته هیچ فرقی ندارد. اما برای موتورهای جستجو ماجرا متفاوت است. با این دستور، دیگر کرولرهای موتورهای جستجو صفحه جدید را ایندکس نمیکنند و رنکینگی برای آن در نظر نمیگیرند. چون میدانند این صفحه مدت زیادی باقی نمیماند و صفحه اصلی دوباره در دسترس قرار میگیرد.
2. ریدایرکت جاوا اسکریپت یا متا رفرش
این مورد با دو نوع ریدایرکت دیگر تفاوت دارد. در این حالت صفحه به صورت نرمال با کد ۲۰۰-ok باز لود میشود. بعد یک اسکریپت داخل صفحه اجرا میشود که کاربر را به صفحه ای دیگر منتقل میکند.
شاید شرایطی باشد که این روش به کار بیاید اما به طور کلی بهتر است از آن صرف نظر کنید. چون بیشتر تبلیغات و سایتهای اسپم از این روش استفاده میکنند و ممکن است تجربه کاربری خوبی برای سایتتان ایجاد نکند.
پیدا کردن ارورهای ۴۰۴ داخلی
تیم سئو یا تیم توسعه دهنده وب سایت ممکن است بعضی لینکهای شکسته را روی وب سایتتان شناسایی کنند. در این شرایط بهتر است از ریدایرکت ۳۰۱ برای هدایت کاربران به آدرسی جدید استفاده کنید. البته میتوانید به جای این کار، خود لینک داخلی را عوض کنید و آدرس جدید را جایگزین نمایید.
پس سعی کنید روشهای مختلف ریدایرکت کردن را با توجه به پلتفرمی که از آن استفاده میکنید یاد بگیرید تا بدون هیچ مشکلی بتوانید تغییراتی که میخواهید را روی وب سایت خود انجام دهید. بسیاری از وب سایتها بخش مهمی از سئو و ترافیک سایت را به خاطر ارورهای ۴۰۴ از دست میدهند. به این نکته آگاه باشید تا دچار چنین مشکلی نشوید.
برای خرید رپورتاژ خبری به سایت تریبون مراجعه کنید.